slide show

SKRIVET: 2012-03-10, kl 18:24:03 | PUBLICERAT I: - Dagen i bilder

Fem dagar utomlands







































Canon EOS 550D + Standardbojektiv/Vidvinkelobjetiv

Jag är hemma igen efter fem riktigt härliga dagar i Belgien. Har fått lära känna många trevliga människor, sett flera vackra ting och fått mig mycket goda skratt. Så vad har jag gjort under dessa fem dagar?

Måndag: Vi åkte vid niotiden från Karlskoga och spenderade hela dagen på att resa. Planet blev en timme försenat och vi hade problem att hitta hotell och restaurang att äta på i Bryssel, så det hade kunnat gå bättre. Men hade det ändå trevligt under dagen!

Tisdag: Vi tog en dag som turister i Bryssel. Vi kollade inte stan och några kända monument, samt besökte EU:s tolkcentral där vi fick testa på att tolka själva vilket var en rolig upplevelse! Senare på eftermiddagen tog vi tåget till Ostende där vi träffade våra värdfamiljer som vi skulle sova hos.

Onsdag: En hel dag på utflykt. Med buss åkte vi till minnsplatser/kyrkogårdar för människor som dog under första världskriget, och även till staden Ypres där vi fick spendera tid på att kolla oss omkring. Det blev en lång dag med dåligt väder (regn och kyla).

Torsdag: På förmiddagen fick vi följa med våra nya vänner i skolan och på eftermiddagen åkte vi svenskar iväg till staden Brygge för att ta en mycket vacker sightseeing. När vi väl återvände till Ostende senare åt vi alla middag tillsammans och umgicks.

Fredag
: Vi gick upp tidigt och fick en kort tour i Ostende tills vi senare behövde ge oss tillbaka till Bryssel för att ta flyget hem. Vid 17:45 lyfte planet hem till Sverige och vi hade en mycket trevlig hemresa.

Det var en underbar resa och jag har haft riktigt kul! Tack alla ni som förgyllde dessa dagar och jag ser fram emot ett återseende i maj :)

Dessa och flera bilder finns på min facebook :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara ditt namn

E-POST

URL

Kommentar: