slide show

SKRIVET: 2011-10-11, kl 14:46:17 | PUBLICERAT I: - Tips

Att göra en partyhatt


Idag fyller min kära vän Martina år och jag överraskade med att göra en partyhatt (eftersom jag alltid gör pappershattar till henne). Det är kul, personligt och användbart under en födelsedag!

  • Ta ett hårt papper för bästa resultat, gärna i någon rolig färg, och skär ut en halvcirkel som sedan klipps ut. Forma till en kon och limma eller tejpa ihop. Lämna ett litet håll vid toppen. Klipp eventuellt den nedre kanten för att få det rakt.



  • Börja dekorera. Jag valde att först klippa ut bokstäver att fästa på. Använd gärna hårt papper till detta också, för snyggaste resultatet. Ta gärna en annan färg för att variera dig. Limma fast detta med ett lim som sitter (jag använde mig av "snabblim").


  • Gör gärna någon rolig topp på hatten. Det finns olika alternativ och jag valde att göra en "trasslig boll". Jag tog presentsnören i tre olika färger, strimmlade dem, tejpade ifast ett litet skaft och trasslade ihop allt för att få en boll-liknande form. Stoppa sedan ner skaftet i hålet du lämnade på toppen.



  • Fortsätt att dekorera med pärlor, klistermärken eller annat kul. Jag köpte små diamanter i olika former och färger och fäste kring hela hatten. Ju mer dekoration och färg, ju roligare!


  • Fäst gärna någon band eller liknande kring hatten för att få den roligare. Jag knöt en rosett mot botten av hatten som jag satte fast med tunna tejpbitar.


  • För att hatten ska sitta kvar på huvudet så krävs något typ av band. Jag hade inget gummisnöre så jag flätade ihop presentsnöre som jag tejpade fast på insidan av hatten. Glöm inte att testa på dig själv hur långt du ska göra snöret.


Resultatet: En färglad och rolig partyhatt! En kul och annorlunda present :)


amanda

fin blogg!

kolla in på min och kommentera också om du har lust! ;)

kram



PUBLICERAT: 2011-10-11, 15:32:09 | URL: http://amandaadolfsson.myshowroom.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara ditt namn

E-POST

URL

Kommentar: