slide show

SKRIVET: 2011-10-06, kl 22:02:52 | PUBLICERAT I: - Teckningar

Ofärdiga bilder


Twilight
Jag är hur dålig som helst på att avsluta sådant jag börjar - speciellt när det kommer till tecknigar. 60% av alla mina bilder är ofärdiga skisser. Den här började jag med någon gång vid årsskiftet. Jag hade nygligen sett någon jättesnygg bild som någon gjort och jag ville testa själv. Men jag har aldrig haft inspirationen till att rita något från Twilight, och det hade jag inte ens då, så jag gav upp direkt efter skissen.


Lady GaGa
Jag minns inte varför jag började med denna. Har aldrig gillat henne riktigt... Men tror att det var för jag ville göra något "annorlunda" och detta var väl det första som dök upp i mitt huvud. Bilden blev i alla fall inte som jag väntat mig, så avslutade aldrig den heller.


Keira Knightly
För inte så himla längesedan, några månader sen, så bestämde jag mig för att rita Keira Knightly. Det är något med hennes utseende som jag så gärna vill rita av. Som vanligt så dog inspirationen ut, och tidigt. Bilden hann inte bli mer än en skiss, och lär nog inte bli något mer någonsin.


Bellatrix
Inspirationen kom självklart efter jag var och tittade på sista Harry Potter-filmen. Bilden jag hittade var rätt så mäktig, och verkligen en utmaning. Jag ville inte ge upp den här bilden, så jag gjorde faktiskt två skisser. Den andra blev bättre och jag kom ändå en bit på den. Men när jag gjort en del skuggningar i ansiktet så var det för olikt orginalbilden för att jag skulle ha vilja att fortsätta. Tyvärr så gav jag alltså upp, även om den är rätt så välgjord.


Johnny Depp
Jag försökte mig på Johnny Depp en annan gång, men kom bara halvvägs. Den här kom jag inte heller så långt på, gillar inte hur skissen blev och då har jag svårt för att fortsätta.


Harry Potter
Den här spontana bilden som jag inte vet varför jag började med (för den är rätt så... "udda"). Det var kul att göra den i början, det var verkligen en utmaning. Men jackan vart för enformig och jag tappade intresset. Finns en chans att jag någongång avslutar den, fast inte än på ett tag.


Legolas
Jag som hade sååå mycket inspiration till att göra Legolas från Sagan om Ringen. Jag hittade ingen bra bild på internet så tog en snapshot från en av filmerna och det resulterade i dåliga detaljer såklart. Men jag började och skissen var väl okej. Däremot så blev det inte som jag jag ville senare, och jag tappade min inspiration. Jag vill verkligen rita Legolas någon dag, och någon dag ska de ske. Kanske efter nästa maraton av trilogin...

Sedan håller jag självklart på med en bild just nu, som jag endast tänker avslöja att det är från "The Big Bang Theory". Jag är halvvägs, så förhoppningsvis är jag klar om några dagar. Stay tuned for more :)


anonym

vet att dessa bilder är ofärdiga men har även sett färdiga bilder av dig, vil bara tipsa dig om att inte rita så ''perfekt'', alltså du är ju jätteduktig och så och jag ser att du som jag, vill rita surrealistiskt, eller hur? Du ritar ju inte precis manga, so to speak. Det jag vill säga är att du måste tillåta dig själv att måla rynkor och fel och operfekt hy. Bilderna du ritar är vackra men de är inte surrealistiska för ingen mnniska/alv eller vad som helst du ritar har så perfekt hår och hy som du ritar.



du gör håret typ slickat mot huvudet och det ser overkligt ut. På Legolas är hans hy helt slät och ja han e alv men de e ju inte han som spelar legolas irl ;) Vill bara tipsa dig! Man kan aldrig utvecklas utan konstruktiv kritik, vill bara hjälpa dig :) Lycka till i framtiden!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara ditt namn

E-POST

URL

Kommentar: