slide show

SKRIVET: 2010-11-13, kl 00:10:48 | PUBLICERAT I: - Porträtt/Människor

Julmust - överallt


Canon EOS 1000D + EF-S 50mm 1.8 II
s1/79, f1.8, ISO200


Jag är klantig. Sjukt klantig. Satt och ritade på min teckning nyss (som för övrigt ser bra ut) och kände för lite julmust. Så gick ner till köket och hämtade det och satte mig ner för att rita igen. Sen är jag osäker på vad jag gjorde men jag vände ryggen till skrivbordet i typ 1 sekund och när jag tittade tillbaka så var hela mitt skrivbord täckt med julmust, inklusive HALVA min teckning. Jag bara kände hur alla känslor slog mig samtidigt, framförallt ilska och sorg. Det första jag tänkte var "den teckning som jag var verkligen gillade, och som var den bästa jag gjort so far, var förstörd". Jag skrek, svor och ville nästan gråta. Jag tog tag i min toarulle och skyndade mig att torka av julmusten, och turen var med mig idag. Det blev inga fläckar eller någonting, och som tur var, så var det julmust på den övre halvan av pappret där jag inte börjat rita än! Jag vart så sjukt lättad! Pappret sög förstås åt sig lite av musten så kanten har vikt upp sig lite, men det är inga problem. Däremot så är det lite halvförstört på andra delar av mitt block, som typ sidan... skit samma, min bild klarade sig i alla fall <3

Och jag har avklarat en jobbig vecka, en återstår, antagligen den jobbigaste. Hade historiaprov igår och kemi idag. Kändes som det gick helt okej. Matten och samhällskunskapen som dyker upp nu till veckan oroar mig lite förstås...

Jag ska torka håret och lite sådant, sen ska jag hoppa i säng och sova lääänge imorgon... är så trött så. Lördag imorgon, ska antagligen träffa William en stund som en paus från mina läxor.
Puss och kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara ditt namn

E-POST

URL

Kommentar: