slide show

SKRIVET: 2010-12-22, kl 20:21:04 | PUBLICERAT I: - Dagen i bilder

Ny familjemedlem


Test på ansikte (och LiveView)


Test på närbild


Test på dåligt ljus


Test på dåligt ljus och iso


Test på dåligt ljus

Jag hälsar Canon EOS 550D välkommen i familjen! <3
Jag vet att planerna var på att jag skulle köpa mig en 500D och inte en 550D. Men när jag väl stod på Expert med pappa så berättade jag att jag hellre ville ha 550D och då frågade han varför jag inte köpte den då. Tidigare under dagen hade jag räknat ut att jag hade 8 800kr totalt (inräknat sparningar, lön, studiebidrag, tidiga julklappar av bror och mormor). 550D kostade ungefär 7 500kr och 500D ungefär 6 000kr. Jag hade ju pengar, så varför inte slå till med en ordentlig kamera som jag skulle kunna ha ett bra tag och få grymma bilder med? En anställd kom och pratade med oss och rekommenderade 550D till mig. Han kände igen oss sen när vi var där och lämnade in min 1000D (när det var problem med programvaran) och bjöd mig därför på ett 8GB minneskort som egentligen kostade 299kr! Sen fick jag självklart en fotobok gratis, eftersom det ingick med alla kameror köpta innan jul. Så jag fick mig ett riktigt bra köp och jag har aldrig varit så stolt över ett köp! Jag och 550D kommer komma bra överens :) läs mer på Utrustning om du vill veta mer om egenskaperna.

Ida och jag bytte även julklappar med varandra. Fick ett tv-spel, godis och fototidning - perfekta julklappen! Den tjejen vet precis vad jag vill ha :)

Så nu ska jag börja packa, när jag egentligen har så mycket annat jag vill göra. Har bland annat så mycekt grejer att läsa (fotobok, fototidning, böcker om Island...)! Har aldrig haft så mycket saker att läsa som intresserar mig tror jag :)
Puss och kram!



P.S
Testbilderna är inte de bästa, men de visar iaf skillnanden från min 1000D.
Laptopen kommer även med upp till Sälen, så jag ska ta lite snyga bilder med nya kameran och ladda upp ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara ditt namn

E-POST

URL

Kommentar: