slide show

SKRIVET: 2010-08-25, kl 21:50:33 | PUBLICERAT I: - Teckningar

Inspiration


Ifylld skiss


Detaljerade/skuggade ögon, näsa


Detaljerat/skuggat ansikte, hår


Små ändringar i skugga, detaljerat/skuggat hals/axlar


Ytterligare smådetaljer i skugga, text - KLAR!

Vad tycks? Syns det vem det är? - Frodo Baggings. Jag är i alla fall nöjd, och det är mycket sällan jag är nöjd över mina teckningar. Brukar nämligen alltid sabba till det med hår eller något annat, men den här tycker jag blev riktigt bra. Visst finns de dom som kan göra mycket, mycket bättre men jag är inte en av dom. Jag jobbar fortfarande för att komma dit.

Fick så mycket inspiration i helgen då jag tittade på "Sagan om ringen" trilogin. Försökte först ge mig på en annan bild, men när jag hittade den här kunde jag inte låta bli att rita av den. Trodde inte att jag skulle lyckas eller att bilden varför svår för mig... men jag hade som sagt fel. Klarade den bra, och jag har jobbat med den i ungefär... tre dagar? Tog i alla fall kort med mobilen (dålig kvalité men kameran är ännu inte fixad) då och då.. Tycker det är kul att se steg för steg, fast det kanske jag är ensam om. Dessutom ser bilden bättre ut irl, och har lite konstiga propositioner på foto.

Ska hoppa in i duschen, sen blir det sängen. Taggar en helt okej torsdag imorgon.
Puss och kram!


juhlia

jävlarns va duktig :D



PUBLICERAT: 2010-08-25, 22:39:10 | URL: http://torkadedruvor.blogg.se/
karro

skitsnygg! skillad eller vad? :D



PUBLICERAT: 2010-08-27, 19:35:12 | URL: http://aimemoi.blogg.se/
Linn

Asså, jag väntar fortfarande på att du ska rita av mig vafan, så bara går du och ritar av en jävla hob! :O fast, han blev jävligt bra, du med talang :)



PUBLICERAT: 2010-08-28, 00:25:32 | URL: http://elmomachine.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara ditt namn

E-POST

URL

Kommentar: